Friday, July 20, 2012

Port Dickson.

Assalamualaikum.


Entry yang lepas, aku ceritakan pasal Tanjung Bidara. Keesokannya pula, bertolak ke Port Dickson aka PD. Wahhhhh.. Excited kemain lagi kau. Bila aku cakap dengan kawan aku yang aku dah ada dekat UPM, tak percaya pula dia. Huehue. Menarik bukan permulaan cuti semester aku? :p


AMARAN : TERDAPAT BANYAK GAMBAR. KALAU PENAT SCROLL, JANGAN MARAH.




Haaa.. Di sinilah tempat kami semua menjalankan kajian. Wah, kajian. Bukan main lagi eh. Mungkin korang semua tertanya-tanya apa yang aku buat dekat sini, kan? Haaa.. Nanti aku cerita.




Harus ada gambar bersama teman sebilik. Hehehe. Almaklumlah, jarang ada gambar bersama. Lagipun aku sorang je budak Engineering. Dorang semua budak Alam Sekitar. Pengalaman yang seronok! :D


Ok, bermulalah gambar-gambar yang menarik perhatian aku. Atas ni semua bukan aku yang ambil. Bawah ni semua dikelolakan oleh aku sendiri. Haha. Ayat nak best je. Layan~







Aku paling suka ni. Macam Ombak Rindu dah aku tengok. Hahahaha. Terima kasih modelku :)








Haaa.. Aku mai sini sebab benda ni lah. Buat pelbagai strategi untuk selamatkan BUMI kita yang semakin lama semakin kotor, haiwan-haiwan yang semakin pupus dan banyak lagi. Nampak kan Fakulti Pengajian Alam Sekitar? Aku join teman sebilik aku punya kelab la ni. Hahaha.




Akhir sekali, aku nak serulah kepada semua pembaca blog ni supaya jaga ALAM SEKITAR. Jangan buang sampah sesuka hati. Kita sebagai pengguna BUMI ni perlulah jaga semua yang ada dekat BUMI ni. Kurangkan polisterin, penggunaan perkongsian kereta bagi mengelakkan asap yang berleluasa yang membolehkan penipisan ozon dan banyak lagi cara yang boleh kita lakukan.


Tak semestinya bukan sampah kita, kita biarkan je. Tapi sebagai penduduk BUMI ni, kita kena BERTANGGUNGJAWAB ye anak-anak. Jangan biarkan BUMI ni terbiar je tanpa penjagaan yang rapi. Sama juga kalau korang ada taman bunga tapi tak disiram, baja apa semua. Akhir sekali, apa jadi? Layu kan? Haaa.. Sama je konsep tu.


Kepada budak-budak UPM yang nak join kami GPS (Green Putra Society), mailah. Kami akan adakan kemasukan ahli baru lagi semester depan. Eh, sempat promote. Haha. Sekian.


P/s : Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada semua. Anggaplah bulan Ramadhan ni sebagai kekasih kita yang dah lama tak jumpa. Manfaatkan setiap saat bersama dan ukirlah kenangan bersamanya. - Petikan dari Semanis Kurma malam tadi :)

11 comments:

Intan Aina said...

lama x singgah sini.. cantik pic2.. btw salam Ramadhan zira..=)

SoLy SoLicious said...

wahh..bestnye..xpernah pun jejak PD lg.. sob sob...

Salam ramadhan :)) selamat berpuasa :))

Lia Irdelia said...

wuish..
mcm best jer..
hehe..

PD nampak dah lain laa..

By the way,
salam Ramadhan 1433 for u.. :)

S.N.A.Z said...

pergh, kem uuu.. :D

zareliqa afiqa said...

Wow! ombak rindu... :D

Anonymous said...

yess..jaga alam sekitar ;)

r-5 said...

wah indahnya! selamat menyambut ramadhan almubarak juga. hehe. nk join la green society cam best tp budak uitm ley join ke? hehe

Zul fattah said...

bagus jugak r usaha ini. baik utk semua.. keep it up

Unknown said...

kucing pon join sekali

Siti Nurhuda Husna Zulkarnain said...

Wahh cantik gambar! Pakai kamera apa ye? =)

Tedi {interpretZZ} said...

lawa gak PD ni ek :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...