Sunday, July 26, 2009

jenayah

assalamualaikum wbt kepada kalian. dewasa ini, jenayah semakin meningkat di negara kita. kadang-kadang menakutkan semua pihak kerana melibatkan nyawa manusia.tak menang juga di kawasan aku ni ha. ada seorang jiran aku yang duduk berhampiran kena peras ugut. itu baru lelaki punya cerita, belum masuk perempuan. teramatlah bahaya bagi kaum wanita di luar sana. penjenayah sekarang tahu nak buat jahat tak kira umur. kadang-kadang nenek orang pun dia nak ugut. haish. apa la nak jadi dengan mereka ini ye?

aku dah la selalu meronda-ronda kawasan aku ni dengan menaiki basikal. risau amat melihat jenayah seperti itu. nak balik selalu sendirian sahaja. biasa la. aku tak sama kelas dengan teman sekolahku yang lain. mereka ada kemudahan mereka sendiri. kalau ada teman pun, jarang balik sama-sama. kalau anak vvip, dah tentu ada driver sendiri. nak tumpang boleh? hahaha. perasan sekejap ;pp macam mana ye nak menjamin keselamatan diri? betul-betul membimbangkan keselamatan aku sahaja. harap-harap tiada apa-apa berlaku. amin..sampai di sini sahaja la coretan aku pada hari ini. aku nak sambung buat homework aku ni ha. tak habis lagi. salam semua! :)

2 comments:

LuVidA^^ said...

zmn skg ni mmg mcm2 jns owg ade....jg dri ek....kalu ley jgn jln sowg2..

eddy said...

waaa...bahaya nyer...
betol tu...kalo leh jgn la jln sorg2...
lagi2 saudari ni org perempuan...
lagi org jahat suker...huhu
anyway...jaga diri k...(^^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...