Friday, April 24, 2009

jalan-jalan cuci mata


Assalamualaikum wahai pengunjung blogku semua.nampak sama itu gambar?jangan tengok.mari kita jalan-jalan cuci mata!hahaha.seperti biasa,dalam perjalanan pulang dari tuisyen,aku akan memerhatikan sekelilingku.sesudah masuk ke kawasan perumahanku,tiba-tiba aku teringin untuk "jalan-jalan cuci mata"lain macam sahaja ayat tu.jangan fikir lain wahai anda semua.hahahaha.aku hanya jalan-jalan untuk melihat kawasan perumahan yang baru di kawasan aku ni.aku jalan-jalan seorang diri sahaja.kawan-kawan yang lain sangat la sibuk menyibukkan diri masing-masing.faham ke?hehehe.nampak sangat aku terpinggir,kan?huhu.

Tapi tak apa,aku dah biasa jalan seorang.apa yang aku lihat,terdapat sederet kedai yang hanya beberapa buah sahaja kedai yang baru dibuka sementara yang lain masih menunggu pemilik yang ingin membeli kedai-kedai tersebut.yang menariknya sambil cuci mata melihat rumah-rumah yang cantik dan mewah,aku suka melihat landskap yang berada di halaman rumah tersebut.dulu aku teringin juga nak jadi penggubah landskap.tapi dah beralih pula.hahaha.tapi,landskap tetap di hati :)



Selain itu,kawasan di sini nampak tenang dan sunyi.sesiapa yang nak jerit ataupun kata lain cakap secara sederhana akan terbukti bahawa suara anda akan didengari oleh jiran-jiran.hehe.lagi pun,banyak tanaman yang diusahakan di tanah-tanah yang masih kosong.sangat damai~ x) anda pula,bagaimanakah suasana kawasan perumahan yang anda duduki sekarang?terdapat tempat-tempat yang menarik?

4 comments:

devilboy77 said...

hahahaha..... jalan2 sorang2 ek...
cian hira... kwn p dating ek?...^^

hira said...

devilboy77,kawan-kawan saya sangat sibuk deh.tak tahu la buat apa.nak buat macam mana,kan?hehe

Pakcik Zharul said...

twit twit ;)
pakcik dok tengah tgk charlie 2 ni..ingtkn cete movie ke kt cd..
upenye kt Kirana...

cambest gak ah.,

hira said...

hahaha x))
pakcik,best la cerita tu
percaya la cakap saya
huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...