Friday, March 6, 2009

sahabat atau musuh?


adeyh!entryku pada hari ini adalah mengenai sahabat.anda sekalian mesti mempunyai sahabat kan?tak kira la sahabat di sekolah,keje or blog ini.semua orang gembira apabila mempunyai sahabat dan anda telah menjalinkan persahabatan dengannya sudah beberapa tahun.namun,adakah anda rasa gembira apabila sahabat anda itu sudah melupai anda?sudah tentu tidak sama sekali.apabila anda berada pada jarak yang jauh dengannya,sudah semestinya dia sibuk dengan urusan di sana.

apakah anda terfikir seseorang yang dulunya "kamceng" dengan anda,kini hanya mampu menyoalkan status persahabatan itu sendiri?sampai hati individu tersebut kerana telah meletakkan aku begitu jauh sekali.hendak berhubung denganku jauh sama sekali apatah lagi untuk telefon sekadar untuk bertanya khabar.kata orang,apabila kita sudah berkasih-kasihan,maka sahabat kita dijauhkan.adakah itu patut?sebenarnya,sahabat itu lah yang bersama-sama kita ketika waktu senang dan juga susah.tetapi ada juga sahabat yang tidak menolong kita ketika kita mempunyai masalah dan perlukan tempat untuk mangadu.

anda-anda sekalian dinasihatkan agar berwaspadalah ketika memilih sahabat,tidak semestinya kita perlu memilih sahabat mengikut paras rupa.hati budi yang tulus yang sepatutnya yang kita pilih kerana dijamin akan memberi kebaikan sesama sendiri.

4 comments:

devilboy77 said...

kok hira juga mau buat blog ya tentang sahabat.... ya sama2 juga kta buat tentang sahabat.... saya juga merasakn yg sama.... nti hira baca ya....^^

Blog Eazy Izzuddin said...

huhu...
sahabat...
=)
kenape tuh?
=D

Zahirah said...

devilboy77:sudah tengok.hu3

Zahirah said...

eazy:hehe x) tak da apa2 pun :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...