Friday, September 23, 2011

PUTERI LILINKAH ANDA?

Assalamualaikum dan selamat pagi. Memandangkan kelas bermula lambat lagi, maka dengan itu sajalah update blog dulu kan. Gara-gara Wifi pun tengah laju je ni. Dah ramai tengah dibuai lena lagi. Haha. Aku kalau diikutkan hati memang nak sambung tidur tapi bila terfikir blog ni tak update pun semalam, so layan je la kejap.


Haaa.. Kepada semua kaum wanita di luar tu, adakah korang dikategorikan sebagai PUTERI LILIN?



[Hak cipta Google]


Eh, ni bukannya mengata ataupun mempunya makna yang sama dengan perkataan tersebut, cuma aku kurang gemar. Jangan hentam aku dulu. Meh baca.


1) Takut make-up cair.
- Kononnya nak menjaga muka yang tersedia cantik tu. Alahai, lelaki-lelaki dekat luar tu tak kisah pun la dengan make-up. Mereka lagi prefer wanita yang semula jadi je. Make-up tu boleh tapi nipis je la. Jangan sampai tebal macam pelakon opera tu pula. Naya kau nanti sebab ramai pandang sinis.


2) Takut berpanas.
- Jaga muka katanya. Kalau kau takut kulit muka kau bertukar gelap, pakai je la sunblock. Habis cerita. Tak ada la nampak kau over betul tak boleh kena panas. Siap bawa kipas tangan. Tak pun, topi yang besar gedabak tu ke kan. Eh, macam nak pergi tepi pantai dekat oversea la pula. Hoho.


Ada je aku jumpa orang-orang macam ni. Pelik pula aku tengok. Anti-panas sangat ke mereka ni? Aku tak kisah pun sebab aku dah biasa kena panas. Huehue. Kalau terjumpa aku yang gelap ni, jangan lupa tegur ye. 


Aku akui memang sinar cahaya matahari ada kebaikan dan keburukannya tersendiri. Matahari hanya elok sehingga pukul 10 pagi. Kajian yang mengatakan bahawa sepanjang waktu tersebut, kita menerima Vitamin D. Haaa.. Kan free tu. Tak perlu kau susah-susah nak dapat Vitamin D. Lepas waktu tu, pandai-pandailah korang pakai sunblock. Tak adalah muka kau gelap je kan bila terpaksa berjemur atas alasan kerja.


Nota Kecil : Korang tergolong ke? Huhu.


10 comments:

Mr.Superman said...

mcm mn la mekap x cair..pki mengalahkn pelakon opera cina.tkt hitam?em..hitam hati x tkt plk kn. :)

Ezad Skytech said...

haa...jom la berjemur..! heee :D

arituarini said...

tp sy memang tk bleh panas2 ni..cepat pening kepala..

alfsfr.ali said...

saya x takut panas tp takut sejuk..

arghhhhh!!

Anonymous said...

y2
saya terglg puteri lilin
bukn putri
tp permaisuri lilin
hohoh

tp bukn sbb2 yang hira bg tu
sbb kalo duk bwh panas terlalu lame
fara seng sakit pale n mate bole tersakit
hehee

Unknown said...

yang tak berpayung tu mungkin dah guna krim sun block kot

NA said...

Nasib baik Kak Wina ni sempoi takde mekap. Tapi sejak tahu cahaya matahari berbahaya ni takdelah keluar saja-saja nak berjemur tanpa sebab. Tapi memang malas keluar kalau panas. Peluh banyak sangat keluar.

-wina1979-

SoLy SoLicious said...

bile tmpat panas, jgn sebut panas..kena cakap uh,sejuknya

Dalila Diela said...

saya x suka bawak payung n xkisah pun jalan waktu panas..kalau hari hujan tu lain la..
bila jalan berpayung rasa rimas tambah2 kalau jalan ditempat yg ramai orang

aamalinaazman said...

kikiki
antaranye adik mimi
hhahhahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...