Tuesday, February 21, 2012

Kolam Air Panas

Assalamualaikum.


Orang lain sibuk menelaah dalam kelas. Aku pula sibuk melayan kerenah komputer dalam makmal. Hahaha. Sementara tunggu lecturer katanya. Haih. Kesempatan janganlah diabaikan. Karang merana blog tak diupdate. Huehue.


Hari Ahad lepas aku ada terbaca satu artikel mengenai air panas mujarab yang terdapat di Turki. Aku tak pasti sama ada artikel tu muka depan ke apa kan? Huhu. Tapi bila tengok, serius tergamam sebentar melihat keindahan alam semula jadi yang dicipta olehNya.




Inilah dia Kolam Air Panas yang berada di Sungai Menderes, Turki. Mungkin ada dalam kalangan korang yang dah tahu. Tapi tak apa, aku nak share juga. Ilmu tak baik kedekut. Siapa sangka kolam air panas boleh terbentuk seperti yang korang tengok tu? Cantik, bukan?




Kolam air panas yang sering dikatakan boleh mengubati pelbagai penyakit. Dah lama rasanya aku tak jejakkan kaki ke kolam air panas. Huuuu.. Teringin rasanya nak pergi sini. Tak salah kalau sesekali melawat negara orang untuk memerhati keindahan ciptaanNya.


Nak tahu lebih lanjut? Korang baca SINI.

13 comments:

ciksukaberangan said...

lawa la kolam air panas tu ~ tpi jauh. turki. adeh ==''

Prettywrite said...

kolam air panas ni biasanya boleh merwat pnyakit2 tertentu kan..

zareliqa afiqa said...

Cantik! suka jugak g kolam air panas..takde lar menggigil mcm mandi kat air terjun.hehe

L said...

tak mampu kot nak p jauh2.. huhu... kalau kat kedah ni L selalu p kat ulu legong kat baling.. sedap gak.. huhu...

p/s- urm... bnyk sebenarnya kalau nk terang pasal 73 golongan tu. cukupla kalau L ringkaskan mcm ni. 1 golongan yg masuk syurga tu ialah golongan yg mengikut sunnah nabi dan mengikut al-quran. dan 72 lagi tu, golongan yg jauh menyimpang dari ajaran nabi Muhammad iaitu Islam. kalau pasal golongan tu, terpecahnya islam kepada muktazilah, jabariah, syiah, khawarij,najariah, Musyabbihah,dan Ahli sunnah jama'ah.sekarang ni, dengan liberal,plural. dan sebagainya. semoga kita berada dijalan yg benar iaitu ahlul sunnah wal jamaa'ah

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

tringin sangat nak mandi air panas

zOeY zAu YaH said...

cantik sgt2 nih...

Siti Nurhuda Husna Zulkarnain said...

Subhanallah cantiknya!

Tapi gambar nombor dua tu macam bukan kolam air panas je sebab warna biru. Jadi, macam kolam air sejuk. Hehe.

Syazwan Che Deraman said...

tak pernah mandi air panas lagi..air panas dari water heater, pernah..hehehe

Si BuDaK KaChAk said...

mandi air panas mmg baik utk org yg ada penyakit kulit tapi bahaya bagi lelaki...sebab apa??owh...agk segan utk menceritakn...better google je...huhuh

p/s : jgn memberontak...tak baik...berendam la dlm air panas sbb dpt relaxkn bdn...huhuh

littledolphin said...

kolam air panas di sungai menderes?

maksudnya kolam air panas tu dalam sungai ke?

serius cantik sangat ciptaan tuhan ni!

i should add this into my list!

Lia Irdelia said...

dasatnyer..
x mcm kolam airpanas pun..
cantik sangat,,

Kancil 8349 said...

Di Johor ada kolam air panas...hanya 3 kali je datang ke sana...lupa plak apa nama tempat tu...di Sabah dekat Ranau...hanya sekali datang...hehehe...memang ia boleh mengubati segala penyakit

Clara Rella said...

wow! cntiknya... tak sngka gtu kolam dia.. mesti selesa kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...