Sunday, August 14, 2011

Kami bukan ketinggalan zaman laaa..

Assalamualaikum semua. Haaaa.. Puasa belum habis, tapi kad raya dah sampai. Fuhhhhh.. Ekspres tak? Ehem ehem. Walaupun kad raya dah lama diabaikan oleh ramai orang di Malaysia ni (sebagai contoh ; aku) , namun ada juga rakyat yang prihatin menggunakan kaedah ni. Hebat kan? Eh, mereka bukannya orang yang ketinggalan zaman tau. Mungkin dah terbiasa dengan cara tersebut. Mana kita tau, kan? ;)


Tapi kalau difikirkan, mesej yang kita selalu hantar dekat sahabat handai dan orang-orang tersayang memerlukan sedikit pelaburan kan? Mereka yang menggunakan Aktif 10 baru menggunakan 1 sen untuk setiap nombor dalam pakej tu. Selebihnya, mungkin 5 hingga 7 sen. Selain Maxis, 15 sen. Dulu pernah juga guna Celcom, hanya menggunakan setengah sen dalam pakej XPax tu. Kini tinggal kenangan je.


Walaupun sikit je pelaburan, masih ada ke dalam kalangan korang ni yang masih simpan mesej-mesej raya dari rakan taulan? Tak ramai kan? Kalau Inbox ataupun Saved Message korang dah full, kena delete akhirnya mesej-mesej tu. Haaa.. Tak tahan lama kan? Kad raya korang boleh simpan walaupun dah 5 tahun. Nampak tak kelebihan dekat situ? ;D


Ni haaa kad raya dari kembar aku. Kalau tak ingat, tekan SINI.

Comel betul itik ni. Haha.

17 comments:

SITI NOORNADIYANA said...

betul2. tapi kalau hantar msg raya thru inbox fb takpe lah kan. heee.. ;)

Kancil 8349 said...

Kad Raya mempunyai nilai tersendiri...lagipun ia kenangan yang boleh dinampak bukan sahaja penerimanya tetapi orang lain boleh nampak. Kad raya juga boleh dijadikan hiasan rumah. Makin banyak kad raya bermaksud ramai kenalan orang tersebut....

hira said...

tak apa yana. tapi tu la. saya jarang betul nak hantar mesej dekat sana. hoho

hira said...

betul tu kancil. hehe :D siap boleh gantung-gantung kan? huhu. seronok! ;)

Umedia Network said...

Saya masih simpan lagi. hee. :)

hira said...

wah, banyak tak koleksi umedia? cuba share. hoho

Nur Najwa said...

Saya pun suka kad raya...kalau sms or mms confirm delete.. coz memori penuh....

Saya simpan lagi kad raya tahun 2006 sampai sekarang !

hira said...

confirm eh? haha :D akak pun kadang-kadang terpaksa delete. huhu. yeahhh! mari kita buat koleksi kad raya. haha

sergeant keroro said...

banyak lagi kad raya yang disimpan. hehe :P

hira said...

perlu simpan! haha :p

tia @ Ini Kisah Tia said...

Tia pun nak kad raya :(

cik najihah said...

kad raye akk mane hiii

Ezad Skytech said...

sy tak ingat mana sy simpan kad raya tahun2 lepas punya..haha~

hira said...

kak tia, nak ke? sila bagi alamat dan nama penuh. haha :D

hira said...

kak tia, nak ke? sila bagi alamat dan nama penuh. haha :D

hira said...

kak najihah nak eh? boleh-boleh. details, please? haha

hira said...

wah, boleh pula macam tu eh? huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...