Tuesday, July 19, 2011

Dugaan

Assalamualaikum dan selamat pagi. Awal betul aku bangun. Ingatkan nak ceria la waktu pagi-pagi ni setelah ada yang memberi komen pasal entry aku semalam. Pagi-pagi buka "mukabuku". Saja je nak tengok ada apa dalam tu. Sedang membelek status-status yang boleh dikira baru, tiba-tiba terpandang satu status ni. Kawan aku yang dah lama tak bertegur disebabkan satu hal yang complicated. Maybe? Mungkin dia nak salahkan aku. Tapi status dia menghina aku. Padahal aku komen dengan kawan dia hanya untuk bergurau-senda. Dia anggap sebagai serius kot disebabkan dia benci aku. Sekali lagi aku kena pujuk hati supaya biarkan je orang nak mengata dekat kita. Yang penting, jaga hati. Jangan balas apa yang orang lain buat dekat kita. Walau teruk macam mana sekalipun, kita kena maafkan dia. Sedangkan Nabi memaafkan umatnya, apatah lagi kita manusia yang biasa. Semua ni dugaan je buat aku. Aku bersyukur. Aku redha. Semua ni untuk peringatan aku. Aku juga manusia lemah. Kadang-kadang membuat kesilapan. Aku harap dariNya supaya menjaga hatiku ni. Insya Allah.



Nota kecil : Tabahkan hati dan kuatkan iman, zahirah :'D


Pesanan dari penaja : Malam karang baru aku melawat korang eh? Sibuk sikit. Maaf ye :)

12 comments:

Dhiya Fariza said...

i've been in this situation before. and still dealing with it up till now. silence is pure golden though. hope your problem subsides soon :)
i like ur nota kecil reminder :)

hira said...

Insya Allah. thanks a lot, dhiya :) hehe. nota kecil tu memang saya selalu ingatkan kepada diri sendiri ;)

iPai said...

harapnya hira akan terus kuat .. suatu masa nanti mesti dia akan paham ..

Bui Junaidi said...

kak bui pun sll amalkan mcm ni
malas nak ambik pusing sgt karenah2 manusia,buat sakit kpala jer..malas jugak nk gado2..selagi tak mengancam kehidupan kak bui..biarkan jer lah..janji dorang puas hati..huhu

cik najihah said...

dun wory much dear,,
ramai lagi yg bole hargai kamu..
dun be too sad oke

alif ismail said...

huhuhu.. insyaallah kalau satu U bleh la genr2 blogger jumpe.. haha..

ish...bukan budak medik pun...ape yg hebat sangat... stiap jurusan ade kehebatan masing2...

hira said...

thanks a lot semua. terharu :'D

hira said...

hehe. yela yela. yup! senang jumpa. gathering~ wuuu.. seronok! :D

kemey said...

biase la manusia..pndg yg jahat je,hepi2 je ok^^

hira said...

ok. thanks kemey :)

Abang Stalker said...

alhamdulillah..dpt pahala ble org mengata,mengumpat mengutuk kita. :)

hira said...

hehe. betul tu abang stalker :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...