Sunday, July 31, 2011

lagu evergreen vs lagu terkini

*ihsan encik google*


Assalamualaikum dan selamat pagi! Hehe. Pagi-pagi cuba korang minum kopi panas sambil menghirup udara segar. Fuhhhhhh.. Nyaman tak terhingga rasanya. Sedap kot kalau kopi ke milo ke cicah dengan biskut kering. Haih. Memang sedap sangat dah sarapan macam tu ;) Kalau korang layan lagu pun, memang feel sampai kot. Last-last, korang yang tertidur sebab mendayu sangat melodi. Hahaha.


Haaaa.. Bercerita pasal lagu, korang prefer lagu apa eh? Zaman dulu-dulu atau zaman sekarang? Memang ada kelebihan untuk kedua-dua kategori ni. Itu aku tak nafikanlah. Lagu yang lama, serius tak pernah bosan dengar. Sebagai contoh, Cinta Pantai Merdeka dan Bukan Ku Tak Sudi. Memang jiwang la kan? Layan je~ Kalau lagu orang putih, Abba - Dancing Queen. Yang evergreen tu dasyat betul penangannya. Ada banyak lagi lagu. Nanti panjang berjela pula kan kalau aku taip. Lagu ni aku selalu layan sebab lagu ni kan zaman ayah-ayah kita. Rugi kalau sesiapa tak tahu.


Lagu zaman terkini ni aku malas nak komen sangat. Kadang-kadang mesej melalui lagu tu sampai. Namun, ada segelintir lagu yang pening kepala aku nak fahamkan liriknya. Eh, ni lagu syok sendiri ke apa? Hoho. Tapi kebelakangan ni, banyak pula artis yang mula berjinak-jinak dengan industri muzik. Aku tak kisah, asalkan lagu tu ada mesej yang berguna pun dah cukup.


Ada juga lagu orang putih yang sibuk orang nak terkinja-kinja. Eh, korang faham ke lirik lagu ni? Nak goyang-goyang kepala boleh, tapi berpada-padalah. Karang terkehel leher korang, aku tak tanggung. Huhu.


Tak perlulah aku nak huraikan satu persatu. Aku tahu korang lebih arif dengan benda ni. Takut salah info pula aku bagi nanti. Buat malu je. Adeh. Hehe.

14 comments:

Hafizin Jamil said...

aku cuma minat evergreen melayu je..xpdc-semangat yang hilang..

Zahirah said...

wah. lagu tu pun best :D

Suhazli said...

lagu rock kapak zaman dulu2..best..

Green Apple said...

hira... ni fevret akak celup biskut dengan teh tarik... hehehe

Anonymous said...

lagu plg membuai jiwa..sukee! hail amir my pebret haha

Kancil 8349 said...

Jom singgah ke blog kancil

ttp://kancil8349.blogspot.com/2011/07/selamat-berpuasa-kepada-semua-rakan.html

Zahirah said...

yeah, betul tu hez! seronok woo layan~ :D

Zahirah said...

akak GA, saya nak sikit, boleh? haha :D

Zahirah said...

laaaa.. tu lagu evergreen ke kak zoey? haha :D

Zahirah said...

hehe. ok kancil :D

Tea Dno said...

menyesal pulak tengok entry ni nampak biskut cecah air. huhu, dugaan. sabor je lah. kuikui.

Zahirah said...

siapa suruh buka entry ni waktu berpuasa? hahaha

Mr.Superman said...

abg ske lgu oldish.soft music dan evergreen la.tu klu lagu bi.

klu bm ske 60an.hahahah ;)) selalunya abg layan radio melaka ptg2 dgr lgu2 60an smbil mkn biskut cicah kopi/milo.uish...masyuk abes~

Zahirah said...

best kan lagu english tang tu? huhu. seronok! layan lagu sambil feeling makan. fuhhhhh~ :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...