Tuesday, July 12, 2011

petunjuk

Assalamualaikum. Aku hanya terfikir sejenak semalam disebabkan mimpi yang aku alami beberapa hari yang lepas. Ada perkataan "zallal" yang terselit. Tetapi kalau nak cakap bahasa melayu, macam tak ada je. Semalam aku merajinkan diri membuka kamus bahasa arab dengan berharap perkataan tersebut adalah bahasa arab. Ternyata memang betul. "Zallal" bermaksud melatih. Apa kena mengena "melatih" dengan mimpi tersebut? Mungkin melatih aku supaya lebih berdikari, berusaha dan tabah. Mimpi tersebut yang pada mulanya sesuatu itu hilang, kemudian ada balik. Korang faham ke? Hehe. Tak faham, tanya ye. Tapi tak tau la adakah itu petunjuk olehNya? Mungkin juga kan. Aku bangun je, rasa pelik. Nak tanya seseorang pasal perkataan tu, tapi tak tau.


Apa-apa pun, aku bersyukur kerana masih bernafas di atas muka bumi ni. Alhamdulillah.Masih boleh berbakti, menjalankan tanggungjawab, dan mengamalkan amalan yang mahmudah. Insya Allah :)


Wassalam.

6 comments:

misscha said...

ollaaa...

hi!! misscha dari kumpulan 6 segmen KB.....misscha promote n follow u ok dear..

jom baca entri misscha

http://misscha-cecite.blogspot.com/2011/07/segmen-promote-blog-part-2.html

NasZ said...

singgah sini dari segmen promote blog..

saya dari group 4..

jemput ke blog saya ye?

MOHD NASER.com

Green Apple said...

Alhamdulillah...

Adibah faizah said...

tak dapat nak dipastikan la mimpi ape tu..tak yah fikir sangat..mungkin permainan syaitan je :)

Cik Bell said...

yup..mungkin ianya hanya permainan syaitan je..

Hira..bell tag hira kat sini segmen 'Jom BerblogjOgging bersama Cik Pop'

Harap tak membebankan Hira ^_^

hira said...

Hehe. Ye, thanks~ :)

Bell, insya Allah malam ni saya buat ye? :) Sebelum ni nak buat juga tapi tak kesampaian je. Huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...