Thursday, July 21, 2011

SEGMEN: KAMI SAYANG TEMAN BLOGGER-TERJAHAN TERAKHIR


Ahli Kumpulan 2 :



Lagu khas untuk korang :


Aku pilih lagu ni untuk korang sebab aku nak korang tak mudah putus asa dengan semua yang korang idamkan dalam dunia blog ni ataupun dunia realiti. Tak kisahlah benda tu sukar untuk dicapai macam mana sekalipun, korang kena berusaha dengan segigihnya untuk dapatkan sesuatu tu. Walaupun gagal sekali, tak bermakna korang gagal untuk selama-lamanya. Lagu inilah yang membangkitkan semangat aku untuk jawab paper final dekat matrik dulu walaupun pada masa tu perasaan bercampur baur dengan masalah peribadi lagi apa semua. Alhamdulillah, aku dah pun berjaya dan bakal memasuki UPM kemasukan September ni. Doakan aku ye. Apa-apa pun, aku harap korang kena kuatkan semangat dalam sebarang perlakuan yang korang nak buat. Fikir secara rasional. Goodluck untuk korang. Aku doakan korang berjaya di dunia dan juga akhirat. Aminnn.. :)


Pantun yang direka sepenuhnya oleh aku. Baca ye? :)

Cerita aku tajuk tersendiri,
Orangnya peramah dan juga misteri,
Wahai semua janganlah jauhi,
Angahiera yang dinanti-nanti.

Sentuhan ibu amat dihargai,
Kasih sayangmu amat sejati,
Pengorbananmu tidak terhenti,
Demi anakmu ummi pengarang jantung hati.

Orangnya cantik bagaikan bidadari,
Menjahit adalah aktiviti digemari,
Wahai cik-cik marilah kita kenali,
Nama Cik Aqma ini diberi.

Sahabat sejati sahabat yang dicari,
Tempat untuk berkongsi hal peribadi,
Jangan putus asa untuk mencari,
Wahai Ked namamu diabadi.

Ninie panggilan diberi,
Sangat gigih membuat segmen ini,
Pantun 4 kerat ini sebagai pengganti diri,
Terima kasih untuk selama ini.

Semua orang ada identiti,
Janganlah kita menukar diri,
Kelak kita menyesal nanti,
Dengan itu, saya mengundur diri.



Done. Byebye.



Nota Kecil : Korang jangan gelakkan pantun aku tau. Penat aku perah otak buat pantun tu. Haha. Dah lama tak buat pantun la. Masa matrik dulu rajin termenung sambil fikir pantun yang berlandaskan alam sekeliling. Hehe.

10 comments:

ninie_azriena said...

tanks sudi settlekan aktiviti terakhir ni..tggu keputusannya nanti ye (n_n)

p/s: jgn lupa terjah link kwn2 yg lain nanti ye (n_n)

hira said...

hehe. ok ninie~ :D

Ezad Skytech said...

waahh..kreatif la pantun tu...boleh buat buku pantun nanti...heee~

hira said...

eceh. buku pantun la sangat kan? dah kalah ni. huhu.

fara anak abah said...

jom join cntest saya

http://vogue-kiwi.blogspot.com/2011/07/contest-saya-suka-dan-saya-komen.html

hira said...

thanks! :D

Cik Kamoo said...

rajinnye berpantun...panjang lebar

hira said...

hehe :D hobi masa lapang. bila termenung, dapatlah idea. huhu ;)

Abang Stalker said...

ok x gelak.senyum dan sengih je..:D pantun sdp.cuma x bole mkn,puasa.

hira said...

hahaha. pantun memang la tak boleh dimakan abang stalker oi :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...