Thursday, July 7, 2011

Harga Barang

Assalamualaikum. Korang perasan tak kebanyakan barang-barang dekat dunia ni semua dah nak naik harga? Dulu gula 1 kg tu aku beli dengan harga RM1.20, sekarang bukan main dah naik RM2.30. Air mineral tu kadang-kadang boleh dapat dengan harga RM0.80 sehingga RM1.00, sekarang RM1.20 ataupun RM1.30. Ngaaaaaaaaa~ Kempunan aku nak beli air tu sedangkan aku ada RM1.00 je. Sadisssssssssss.. Air minuman yang selalu jual dekat tepi-tepi jalan tu sikit je kan. Perlu ke aku beli? Macam tak berbaloi je. Hahaha. Kesian aku. Dulu kerja dekat econsave, senang aku nak cari air yang tak sampai RM1.00. Sebagai contoh, air asam jawa. Sedap woooooo gua cakap sama lu. Aku selalu beli air tu sebab mengalami sakit tekak yang disebabkan terlalu banyak minum ice blended. Hahaha. Padan muka aku :p


Kenapa eh harga barang-barang dah naik? Adakah disebabkan terlalu banyak pemintaan dari pasaran? Atau mata wang dah naik? Haaaa.. Yang ni nampak sangat menipu. Mata wang kita tak naik pun. Dulu ye la kan masa zaman kegemilangan macam yang dinyatakan dalam buku sejarah masa kita belajar dulu-dulu tu. Lepas tu jatuh sebab apa entah. Aku tak tahu pasal tu. Hehe. Maaf, aku hina sikit kalau pasal ekonomi ni. Aku ambil fizik. Kalau nak tanya pasal fizik boleh la. Tapi kena ikut level la. Kalau level korang up dari aku, janganlah tanya eh? Aku bukannya genius. Hahaha. Nampak sangat aku merepek.




Ok, done. Byebye.



Nota kecil : Terima kasih kepada yang sudi follow blog ni. Thanks a lot, guys. Sayang korang~ :D

Pesanan dari penaja: Gula-gula yang berharga RM0.10 tu masih wujud ke? Haha.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...